Autor: N1

Novi Sad
29.05.2018.
09:04
Skoro 800 poljoprivrednika iz okoline Novog Sada, dobilo je poreska rešenja uvećana više od sto puta u odnosu na prethodne godine, tvrde u udruženju "Futoški kupus".
  • poljoprivrednik

    31.05.2018 21:16
    ne dam svoju njivu!!!
    Stiglo rešenje za porez za 2018., pre mesec i po rešenje za 2017. Sve ukupno 50000 dinara za jutro bašte i njive. Penzija 14000 dinara. Kako su alavi poslaće i za 2019. Ovakvi još nisu vladali ovim prostorima. A hvale se kako nam dobro ide. Nije ni čudo, skidaju kožu sa leđa!!! Ide, ide ali ne narodu. Njima odlično ide!!! Ali neka, sve je prošlo pa će proći i njihovo!!!
  • poljoprivrednik

    31.05.2018 19:19
    ne dam svoju njivu!!!
    Pre par dana stigao i porez za 2018. Pre mesec i po za 2017. Za 50-tak ari bašte i njive 50000 dinara. Penzija 14000 dinara. Stvarno nam "dobro" ide, naročito našim vlastodršcima! Valjda neće uskoro poslati porez i za 2019., koliko su alavi. Ovakvi zulumćari još nisu vladali ovim prostorima!!!
  • Brki

    31.05.2018 07:57
    Sa obzirom da je procurela informacija da ce se u Budisavi pre zeleznicke stanice prosiriti industriska zona sada pocinju otimati harac.E pa mili moji ja imam gradjevinsko zemljiste i to je njiva kada prodam i kada se naprave hale naplacujte,i da jos kazem sada je jutro zemlje 20.000E a nasi paori kao neuki kazu da vredi 8000-9000 E da bi mogli duplo da zarade.....
  • dule

    30.05.2018 22:36
    @ dule 30.05.2018 • 07:54
    Malo logike
    ....




    Nije mi samo jasno na koji moj stav ste vi lupili kontru. Ja sam pricao o porezu na imovinu uopste istakavsi da on iz sebe ima i neku ekonomsku logiku (osim logike da se alava birokratija navadi tudjeg novca).

    A "jaku" drzavu je lako prepoznati, to je ona koja se mesa u sve i svasta. I tu i takvu drzavu sniva vecina stanovnika Srbije. Jbg, mozda im (nam) je lakse da zive bedno i okrive nekog drugog za to nego da uzmu sudbinu u svoje ruke.
  • Nije vam valjao DS?

    30.05.2018 20:41
    Sada trpite SNS!
    Svakom prema zasluzi!

  • Depresija

    30.05.2018 09:47
    Da li je neko od oštećenih ovim razrezom najavio protest, ili peticiju? U Hrvatskoj su nedavno zajedničkom organizacijom građana stopirali uvođenje poreza na nekretnine. Šta se dešava sa našim građanima? Hoće li samo pognuti glavu i platiti ovaj pljačkaški "porez"? Da li smo mi normalni? Na Keju žrtava racije npr. svake noći se krši Zakon o javnom redu i miru, Zakon o javnom okupljanju, Ustavna prava na standard života, i niko ništa. Ljudi ćute i trpe, međusobno se mrze, iseljavaju ili šta već mogu. Moramo sami sebi pomoći, jer niko drugi neće.
  • pan5er

    30.05.2018 09:04
    Pitanje za sugradjane koji upiru prstom u Futožane i Veterničane i kliču: "Tako im i treba kad su glasali za Vučića".

    Vi stvarno mislite da se žitelji ovih mesta bave poljoprivredom? Ono kao - dodjoši, Bosanci - digli kuću u Vjeterniku i sad obradjuju 4-5 hektara, sade kukuruz, paradajz, rotkvice...?

    Ko je sad glupi primitivac?
  • /

    30.05.2018 08:51
    /
    pa seselj je vrlo lako menjao namene zemljista kod ugrinovaca ili onima kojima je uvalio parcele u pustari pa nazvao naselje grmovac.
    tek im je zloglasni ds dopustio da dobiju put i struju.
    celo naselje nije imalo struju najmanje 15g
  • zivkovic

    30.05.2018 08:39
    Svi znamo da su u Fjutogu i Vjeterniku dodjosi koji glasaju za SNS. Bilo je tamo nesto i ulaganja, da se dodvore tom glasackom sloju, ali to je to. Vreme je da se da nesto zauzvrat :) Partija zove. Mislim da je glupo buniti se sada. Odnosno kasno je.
  • @ dule

    30.05.2018 07:54
    Malo logike
    Hajdemo redom. Zemljiste se, kazete, ne moze nastancati i tu se slazem. Ali u katastru pise njiva, a u resenju za porez - gradjevinsko zemljiste. Sta neko zemljiste cini gradjevinskim? Moze li se tu danas graditi? Naravno da ne. Potrebno je dovesti infrastrukturu, a bas to vlast ne zeli da ucini, jer to kosta. Mnogo je bolje opljackati sadasnje vlasnike. Daleko najstrasnije je izdavanje resenja sa 6 meseci zakasnjenja.
    Nije lako definisati "malo" i "mnogo" drzave, ali je lako prepoznati pljackaski, bezobzirni sistem okrenut ka dobrobiti pojedinaca, a protiv ogromne vecine ljudi koji zive u drustvu. Takav sistem je na delu u Srbiji, on podjednako ponizava one koji zive na Limanu, kao i one koji zive u Futogu. Interesi malog kruga beskrupuloznih pojedinaca ostvaruju se radom kompletne drzavne uprave. Ko se ne skloni, bice zgazen, moralno, socijalno, a po potrebi i fizicki. Dobro znam kako to ide, firma u kojoj sam radio je bila zrtva beskrupuloznih tajkuna u vreme DS. Sad je isto, verovatno jos i gore.
    Kazu neki u komentarima da su stanovnici Futoga glasali za Vucica i SNS. Za koga su trebali da glasaju? Kako bi im to promenilo zivot kada u Srbiji ne postoji politicka stranka koja nije u kandzama UDB-e, BIA-e, ili kako se vec zove lokalna varijanta KGB, da ne kazem NKVD. Eto, mnogi u NS su glasali za LSV, a sad je LSV u koaliciji sa SNS.
    Vucic, Vucevic, Canak i svi politicari su samo maska iza koje se skriva prava elita koja vlada Srbijom.
  • Futog

    29.05.2018 17:22
    Www
    Tako i treba kad glasaju!
  • Nervirach

    29.05.2018 16:28
    PatriJote, bacali ste jogurt, glasali za ove...to su vasi. Mi sno bli ajgori kada smo govorili kakvi su. Zaigrala mecka i kod vas. Inace, to vas teraju da im prodate zemlju. Da, bas ti kojima ste pravili mesto.
  • Kaja

    29.05.2018 16:25
    @Rade
    A sta mislite da poreznici izadju na teren, pa da utvrde dali je na njivi posejan kukuruz ili je izgradjena neka hala ili kuca. Nego podelili resenja a da nisu ni mrdnuli. Ne daj Boze da neko izadje iz kancelarije i da se licno uveri sta je tacno na parceli koja je iz poljoprivrednog prevedena u gradjevinsko zemljiste.
  • dule

    29.05.2018 16:14
    "Dule 29.05.2018 • 10:19
    Prvo bi trebalo preispitati uopste kategoriju POREZA NA IMOVINU .Moje misljenje je da je to najnepravedniji i jedan nenormalan namet.."


    Tesko je definisati sta je pravedno a sta nije u poreskoj politici, to je prilicno komplikovana stvar. Eventualno se moze komentarisati poreska politika sa stanovista efikasnosti, tj sta je najbolje za razvoj privrede. Ja vec odavno ostavljam komentare na ovim stranicama i uvek sam se u njima zalagao za sto manje "drzave", samim tim i sto manje poreze. Za razliku od mene, na moju veliku zalost, vecina se ovde zalaze za sto vise drzave, bilo to "desno" ili "levo" orjentisani (a ja u principu ne vidim nikakvu znacajnu razliku medju njima). Elem, dragi moji, nema mnogo "drzave" sa malim porezima, to ne postoji.

    Da se vratimo na ovaj porez. Nije on tako besmislen. Zemljiste je ogranicen resurs - ne mozete ga samo nastancati. A zemljiste koje samo stoji i ne koristi se je mrtav kapital. Ideja ovakvih poreza je da natera vlasnika ili da to zemljiste stavi u upotrebu i samim tim donese i sebi i drugima neku korist ili da ga proda nekome drugom ko ce to uraditi.

    Naravno, ne opravdavam ovakav potez i slazem se sa mnogim komentatorima da je poreska politika takva da omogucava jeftino sticanje imovine osobama bliskim vlasti. Ali dragi moji (ovo Dusane nije upuceno direktno vama) vecina vas zeli "jaku" drzavu. E pa "jaka" drzava JAKO radi na tome da vase pare prebaci eliti u dzep. Uvek bilo, uvek ce biti.
  • Brus Vilis

    29.05.2018 16:12
    Neozbiljno je kriviti Veterničane i Futožane da su glasanjem za SNS omogućili ovo što se sad dešava. Te dva izborna područja ne čine ni petinu biračkog tela Novog Sada. Problem smo mi s Telepa, Novog Naselja, Limana... radije ćemo izaći na protest protiv garaže, nego na izbore. A pogledajte jučerašnje naslove - gradi se kanalizacija u Adicama i Veterniku, takodje u Kaću. Ti ljudi su čekali 50 godina da dobiju osnovnu infrastrukturu. I nisu im to omogućili ni Čanak, ni Pajtić iako su bili u prilici. Zašto bi im ovi poklonili poverenje? I ko smo mi da ih krivimo? Po starom običaju bunimo se tek kad mečka zaigra pred našim vratima. Do tada nam je valjda dobro...
  • dado

    29.05.2018 15:36
    Nadam se da su u pitanju vecinski glasaci 'Naprednih" da se obraduju osecajem da su nagradjeni za glasove :)
  • poljoprivrednik

    29.05.2018 15:25
    @Rade
    Poštovani gospodine, evo ima u Budisavi takve zemlje po ceni od 1107 dinara po m2. Izvolite doći pa ako hoćete i kupiti katastarsko jutro po toj ceni, što mu dođe 5754,64 m2 x 1017 = 6370386,48 dinara ili ako je lakše za računanje 53986,32 evra. Pa onda plaćajte taj porez i čekajte da zemlja dostigne pravu cenu a da nije 5000 ili 6000 eura koliko je trenutno vrednost te zemlje! I da dodam, ovo što je urađeno je totalni BEZOBRAZLUK od strane ljudi koji su doneli takvu odluku i koji vode ovaj grad!!!
  • Paja

    29.05.2018 14:43
    Za Rade
    Ako se raspitas i sam videces da nista nisi u pravu. A za vlasnike zemljista, od 2015., kada je promenjena odredba Zakona o planiranju i izgradnji, nije bitno sta pise u katastru, vec sta je predvidjeno planom generalne regulacije. Ovaj porez razrezuje lokalna samouprava tako sto krajem svake godine utvrdjuje cenu kvadratnog metra zemljista u svakoj MZ i na to primenjuje zakonom propisanu stopu, a Novi Sad, odnosno njegovo rukovodstvo, je tu najalavije. Tako su 2014. utvrdili da je cena jednog m2 gradjevinskog zemljista u Kacu, tj.trecoj zoni kojoj Kac pripada, oko 270 e, a realna cena nije prelazila 20e (rep.poreska uprava ga je procenjivala u to vreme na 2.308,00 dinara). U Beogradu, na najatraktivnijim lokacijama cena m2 gradj.zemljista je mnogo visa, ali se po toj ceni obracunava samo za izgradjeno gradjevinsko zemljiste. Licno sam na tu temu imao razgovor u Gradskoj kuci, ali ljudi njima nisu bitni, samo pare.
  • glas

    29.05.2018 14:33
    ko je glasao za sns - zaslužio je
  • Mile

    29.05.2018 14:28
    I kod nas u opštini Vrbas naše bašte koje su bile uknjižene kao njive u selu prebacili u građevinsko zemljište. Nikog nisu ni pitali iako su to obradive površine pored kojih ne proleze ni ulice niti bila kakva infrastruktura. Može im se i tačka.
  • /

    29.05.2018 14:12
    /
    Sa jedne strane su komentatori u pravu.
    Sa druge ne ocekujte solidarnost od demonstranata sa limana. Nisu je dobili ni drugi od njih

    Za glasace snsa ne brinem.sredice neki zemo. Sta ce ovi drugi
  • Građanka ovdašnja

    29.05.2018 14:12
    Bez presedana
    Divno je što se ovakve promene donose preko noći. Niko vas ne obavesti da će doći do izmene, u momentu kada stigne rešenje vi ste uveliko dužni jednu poresku ratu sa sve pripadajućom kamatom. Zatim probate da preparcelišete na parcele do 1000m2, ali ta procedura traje i do 2 godine. I ako uspete još morate da platite konverziju - jer je vaše zemljište gradjevinsko samo za naplatu poreza, ali ne i za izgradnju!
    Ono što je fascinantno je da u tom slučaju sve službe munjevito sarađuju, predmeti lete od urbanizma do katastra i poreske, a kada vama treba onda se predmet malo zagubi, pa tri meseca obijate sobe po katastru ne bi li dokazali da je ta "gradjevinska" parcela ustvari vinograd, tj po novom gradjevinski vinograd!?!
    Ima li zdravih?
  • Dusan

    29.05.2018 13:54
    ma
    evo sta je u pitanju.. Neka buduca investicija se planira za tu trasu...visoki porezi teraju stare vlasnike na prodaju,neki kupuju preprodaju drzavi uzmu silne milione i eto ... Genijalno.
  • DonJuan

    29.05.2018 13:51
    Hteli ste napredne idiote, uzivajte! Cast izuzecima!
  • Kokakole

    29.05.2018 13:10
    Na sledećim izborima če imati još više glasova. Neki ljudi vole da budu je*ani.
  • Rade

    29.05.2018 13:10
    Zaboravljate da takvo zemljiste i vredi sto puta vise od poloprivrednog .Takodje je moguce da se napise zalba i ako ste zaista poljoprivrednik i obradjujete tu zemlju porez ce vam biti umanjen .Ili da se raspitate za celu pricu oko toga pre nego procitate objavu od deset recenica u novinama .
  • Oki

    29.05.2018 12:51
    Neću da ti otmem njivu nego ćeš mi je sam dati. Samo budali nije jasno o čemu se radi.
  • pajo patak

    29.05.2018 12:37
    negde daleko
    negde daleko na severozapadu postoji "mokra voda" ( tzv. pravna država što bi rekao pokojni predsednik ), gde i dalje postoje stare katastarske knjige, Možda bi naslednici proteranih i konfiskovanih bili voljni da plate porez za svoju dedovinu. Uostalom, porez na šumsko zemljište je drastično manji, a takvog je najviše u Bosni.
  • Keva

    29.05.2018 12:35
    mag pharm tijana
    Nadam se da zaista po diplomi nismo koleginice. Niste svesni koliko smo mi koji nemamo njivu, dvoriste izemđu ostalog sa ovakvom uredbom ugroženi? Sa našom platon iz struke nije da imam para na bacanje za hranu a suplemente ne konzumiran ako ne moram. Preferiram hranu a ne tablete. U Evropu mi nećemo skoro dokle god se za paket ulja, dve crvene svašta zaokružuje a da ne pričam o onima koji uopšte ne izađu i ne glasaju.
  • Turci

    29.05.2018 12:28
    su uzimali
    10% i to je to....
  • Kako seješ

    29.05.2018 12:25
    Tako žanješ
    Poštovani paori iz okoline NS-a.

    Šta ste radili i za koga ste glasali na prethodnim izborima?!
    Je l' vas neko terao ili je zinula g***** na 2 hiljade?!
    Žao mi vas je i sami ste to tražili, čak bi trebalo da me bude briga jer ste vi doveli ove papke koje kod mene hoće da zidaju garaže, ali čovek sam. Ako se organizujete na ulicu ako budem uzmogao pridružiću vam se jer svako pogreši i nadam se da ste naučili svoju lekciju pa sada možemo zajedno protiv ove napasti od vlasti.
  • Novosadista

    29.05.2018 11:55
    @nisam paor
    Kako mislis nije u redu da grad upravlja Veternikom,Futogom,Begecom.....A bilo je u redu kada ste glasali da SNS dodje na vlast i to bas u tom istom gradu.Niste tada nikom verovali o bahatosti,lopovluku....e sada kada je mecka zaigrala pred vasim vratima nije vam u redu.Ne kazem da treba da vas globe ali sada vidis kako je nama.
  • sad je ocigledno

    29.05.2018 11:29
    sta ste zaista dobili za crvenu, litru ulja, kafu, brasno i secer...
    aminovali ste unistenje poljoprivrede
    aminovali ste prodaju zemlhe strancima i po kojem SNS da malo omasti

    drazi vam je gedza nego likalni majstor koji hoce prvo svoje da nahrani i uvek je davao dalje
    nije vsm smetalo rasturanje Vojvodine dok vas nije konacno potkacili
    hvala
  • Pera

    29.05.2018 11:25
    Pa ceo futog i veternik glasali za AV I sad plaču
    Eto vam Vucevic pa mu se zalite ha,ha,ha
  • Podbarac Original

    29.05.2018 11:19
    Resite sami
    Pa vi ste glavni glasaci SNS-a a nekada SRS-a,zahvaljujucu vama je 2004. Maja Gojkovic dosla na celo Novog Sada,apsolutno ste zaslizili sve sto vam se dogadja.Futog,Vternik,Adice,Sajlovi je 100.000 sigurnih glasaca za ovu vlast.Kada je Podabra unistavana a i sada se unistava,vas je bolelo uvo pa tako i mene bas briga za vas,tako vam i treba.
  • NS

    29.05.2018 11:07
    zar PREDSEDNIK,VAM NIJE REKAO,
    Kada je ne davno bio u Poseti u tom kraju!?
  • NS67

    29.05.2018 10:51
    NEMA VIŠE, %%%%%%%%%%%%
    Ovi sa Kupljenim DIPLOMAMA,
    Samo MNOŽE!
  • riba na suvom

    29.05.2018 10:47
    Gospodine Dule, pa u tome je suština, da se oduzme od naroda i da posle Bata sve kupi za tepsiju ribe.
  • mag pharm tijana

    29.05.2018 10:41
    problem

    u čemu je problem? hoćete u Evropsku uniju i morate da se pridržavate pravila! ne vidim ništa loše u ovome. veliki problem je veterninarski otpad koji ostavljate svuda gde stignete...
  • ĐURO

    29.05.2018 10:37
    DOSTA je bilo KUPUSA
    Sada prelazite u GRAĐEVINCE!?
    To vam je vaša Borba dala!
  • ISTA PRIČA

    29.05.2018 10:33
    u Kisaču
    Nema puta, struje, vode, kanalizacije....industrije.... država sufinansirala postavljanje voćnjaka, protivgradne zaštite ..... za šta je uslov da je poljoprivredno zemljište.
    Očito je VLADALA PAMET I STRUKA u donošenju ovog rešenja.

  • Keva

    29.05.2018 10:20
    Državo sram da te bude! Našli ste od koga da uzimate porez na njive toliki! Treba sa traktorima da zablokirate celu državu! A vala i mi koji kupujemo plodove sa njiva smo itekako ugroženi jer može i cena da se uveća da bi ljudi koji gaje namirnice mogli nešto da zarade. Ionako jedva možemo i da kupimo nešto od voća i povrća.
  • Dule

    29.05.2018 10:19
    Prvo bi trebalo preispitati uopste kategoriju POREZA NA IMOVINU .Moje misljenje je da je to najnepravedniji i jedan nenormalan namet.Zasto bi meni drzava naplacivala porez na stan u kome zivim?Zasto bi drzava nekom naplacivala porez zato sto ima njivu?Koja je razlika izmedju tog naplacivanja i recimo poreza na tanjire ,ves masinu,televizor,cipele itd...? Kada postoji uopste kategorija poreza na imovinu drzava sa cenom tog poreza moze legalno da ti oduzme sve.Ljudima su stavili porez od 150.000din po hektaru pa gde je to normalno molim vas??
  • Milan

    29.05.2018 10:06
    Placajte kao i dosad
    Gradjanska neposlusnost, ali morate svi, ne da bude izdajnika u vasim redovima. Sto je, u Srba, tesko.
  • Orko

    29.05.2018 10:02
    Kraj
    I to jos malo sto je ostalo da se oduzme i ode strancima i gotovo. U roku od 15tak godina cela drzava pretvorena u jefitinu radnu snagu kako bi se saka jada obogatila, a da neka druga drzava izvezla jeftine poslove, koji za njihove gradjane vise i nisu.

    Ukratko: Srbija, siromasna radna klasa Evrope koja je nece prihvatiti ni do 2030.

    Nadam se da je svima jasno da smo ovo sami dozvolili, da se ovo iz dana u dan odvijalo pred nasim ocima i dok je neko mozda i pokusao nesto da uradi, spreci, promeni, njegov komsija ga je za to kritikovao ili napadao.
    Mozda je ona studentarija od nekoliko hiljada bila poslednji pokusaj uz koju niste stali.
  • Joca

    29.05.2018 10:01
    Eto sad
    Nije vam valjao Sloba, kod njega se nista nije placalo, sve je zastarevalo.
  • eho

    29.05.2018 09:59
    komenar
    Futožani neka se priste kako su rušili Vladu Vojvodine nije to bilo tako davno.E sada su na vlasti presvučenii radikali AV,TN.MG i da ih ne nabrakam sve.
  • Pop

    29.05.2018 09:56
    Izbori za lokalnu skupstinu 2016. godine: "Ipak, ubedljivo najviše glasova SNS je dobio u Futogu i Veterniku gde na skoro svim biračkim mestima imaju od 52 do 61 posto glasova i na 17 biračkih mesta su dobili oko 8.000 glasova."
    Stanovnici Futoga, da li vam je sada drago sto ste ove doveli na celo grada?
  • Cale

    29.05.2018 09:52
    Shvatite da vas grad na ovaj nacin tera da prodate zemljiste. Ne dajte se! Protest ispred poreske uprave ili gradske kuce nije na odmet.
  • Humpty Dumpty

    29.05.2018 09:42
    Kakva sramota od države. Sada će naterati paore na prodaju zemlje zbog poreza.
  • PERICA ###

    29.05.2018 09:39
    VI,NJIH "KUPUSOM"
    Oni vas BETONOM!?
    Da Ironija bude veća,
    Pa glasali ste za njih!
  • Harač

    29.05.2018 09:38
    Zastrašujuće. Traktorima pred Skupštinu i Poresku. Pozvati građane da ih podrže.
  • MarkoNS

    29.05.2018 09:29
    Sad će im iz gradske vlasti reći da treba da budu zadovoljni i da je odluka o 100 puta većem porezu zapravo u interesu poljoprivrednika jer im to pokazuje da im je višestruko uvećana vrednost zemlje. Pa nastupilo je "zlatno doba", šta hoće još!? A ako se budu previše bunili, "naprednjaci" će opet reći da je odluka o stostrukom povećanju poreza doneta u vreme "žutih" i da oni zapravo nemaju ništa s tim.
  • Nisam paor...

    29.05.2018 09:25
    bez reči
    Ali ako makar jedan traktor dođe da blokira centar grada, doći ću da mu se pridružim i pozvati svakog koga znam da se priključi.

    Ova politika, po kojoj grad upravlja i Veternikom i Futogom i Begečom je čist kriminal. Šljam sveta sedi u tim poslaničkim klupama. Sramota neviđena.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna